Ahhoz, hogy valami újba fogjunk, nagy lendületet adnak a rajtunk kívül álló „mérföldkövek”. Ilyen az újév, amikor az előző esztendőt lezárva friss lendületet veszünk, és jöhetnek az új elhatározások. De mi kell ahhoz, hogy ki is tartsanak?

Életmódváltás az új évben

Ahhoz, hogy valami újba fogjunk, nagy lendületet adnak a rajtunk kívül álló „mérföldkövek”. Ilyen az újév, amikor az előző esztendőt lezárva friss lendületet veszünk, és jöhetnek az új elhatározások. De mi kell ahhoz, hogy ki is tartsanak?

December végén leltározunk, visszatekintünk az óévre, és számba vesszük, mit kellett volna esetleg másképp, jobban csinálni. Az új év jó lehetőség arra, hogy új célokat tűzzünk ki, de egyes kutatások szerint a fogadalmak nagy része egy hónapon belül elfelejtődik, a nagy elhatározások amilyen elánnal jöttek, úgy el is maradnak. Vannak azonban olyan trükkök, amik segítenek abban, hogy az elhatározást tettek kövessék, és hosszú távú eredményeket érjünk el. Az egészséges életmód sokak számára fontos és elérendő cél, és az ünnepek után a felszaladt kilókat is szívesen ledobnánk magunkról. Ha szeretnénk egészségesebb, tudatosabb életet élni, kezdjük kis lépésekkel, és fogalmazzunk meg konkrét, elérhető célokat!

 

1. Az elhatározás belülről fakadjon! Sokkal könnyebben veszed az akadályokat, ha az életmódváltást a saját kedvedért szeretnéd megvalósítani.

2. Legyél reális! Inkább fogalmazz meg kisebb, de elérhető célokat, mint hogy kudarcnak éld meg, ha valami nem sikerül azonnal. Például ne akarj egyből vegetáriánus lenni, ha szereted a húst, de esetleg tarts olyan napot, amikor csak növényi eredetű ételt eszel. De ugyanilyen fontos, hogy ne akarj január végére két számmal kisebb nadrágot vásárolni – az önsanyargatás helyett próbáld élvezni az új életmódodat, és segítsd a szervezeted tisztító folyamatait! >>

3. Tájékozódj! Ha szeretnél tudatosabban, egészségesebben élni, próbálj olyan termékeket vásárolni és fogyasztani, amik támogatják a szervezetedet, és megadják számára a szükséges tápanyagokat. Szükség esetén – főként télen – pótold a vitaminokat! >>

4. Vezess naplót! Írd fel a kitűzött célodat, és azt, milyen út vezet a cél eléréséig! Ha kell, számold a kalóriákat, vagy jegyezd fel, mennyit sétáltál aznap, milyen gyümölcsöt ettél, vagy miről tudtál lemondani. Meglepheted magad egy erre a célra vásárolt füzettel, de számos applikációt találsz az ilyen jellegű dokumentáláshoz.

5. Avasd be a szeretteidet! Kutatások bizonyítják, hogy aki beszél a terveiről, nagyobb eséllyel éri el a kitűzött célt, mint az, aki csak magának tesz fogadalmat.